scheur in mijn boot
-
scheur in mijn boot
hallo ik heb een vraag omtrent een schade aan mijn boot ik heb een schelty en nu is er een scheur ontstaan daar waar hij op de rollen van de trailer staat ik heb inmiddels een andere trailer maar de schade zit er .nu wil ik deze repareren maar buiten kleinere reparaties heb ik zulks nog niet gedaan hij scheurt nl ook in over de lengte langs deze rand niet in het polyester maar wel in de gel coat.weet iemand een overdekte en verwarmde werkplaats en waar je ook wat hulp kunt krijgen alvast bedankt groeten michel
als het effe kan
-
Dag Michel,
Een verwarmde stalling waar je ook nog zelf kan werken en advies krijgt weet ik niet voor je.
Wel heb ik een goed adres voor je om je boot te laten repareren: Van Vught fishingboats in Middelharnis.
Zelf heb ik in mijn vorige boot ook eens een scheur gehad en Twan heeft dat toen vakkundig en voor een schappelijke prijs gerepareerd.
Deze man bouwt zelf ook boten en heeft echt verstand van polyesther.
Hij komt ook naar de beurs in Ouddorp dus vraag eens aan hem wat hij ervan denkt.
Succes met de reparatie!
Vriendelijke groeten,
Marco Hoek
D696
Een verwarmde stalling waar je ook nog zelf kan werken en advies krijgt weet ik niet voor je.
Wel heb ik een goed adres voor je om je boot te laten repareren: Van Vught fishingboats in Middelharnis.
Zelf heb ik in mijn vorige boot ook eens een scheur gehad en Twan heeft dat toen vakkundig en voor een schappelijke prijs gerepareerd.
Deze man bouwt zelf ook boten en heeft echt verstand van polyesther.
Hij komt ook naar de beurs in Ouddorp dus vraag eens aan hem wat hij ervan denkt.
Succes met de reparatie!
Vriendelijke groeten,
Marco Hoek
D696
-
zeker een rollercoaster trailer eronder gehad ik heb dit ook gehad met een shelty heb hem ingeruilt bij beekman die heeft hem wel gerepareert zag je niks van maar kost wel een paar cent heel de binnenvloer moet eruit en dan repareren nieuwe vloer erin en dan afpolyesteren en lakken.maar de oorzaak is die rollercoaster trailers die dragen namelijk teveel de zijkanten van je onderschip en te weinig kiel rollen.
-
sorrie vergeten stuur me eens een foto van je shelty het ken ook zijn dat je een pools exeplaar hebt die werden vroeger verkocht in middelharnis daar waar ze die renken boten verkochten.m,n email adres is harrie-rita@live.nl dan zal ik je wel terug mailen of het een poolse of een echte shelty is
-
Re: scheur in mijn boot
Michel, veel boten kennen dit probleem , de mijne ook , ik heb het bij mij op straat gerepareerd en een speciale bok gemaakt zodat hij van de trailer kan en de slijptol er op , niet bang van zijn ,uit slijpen en polyesteren en weer goed afwerken ,alleen wel een klusje idd voor binnen of van de zomer als je wat hogere temperatuur hebt.michel verhoeven schreef:hallo ik heb een vraag omtrent een schade aan mijn boot ik heb een schelty en nu is er een scheur ontstaan daar waar hij op de rollen van de trailer staat ik heb inmiddels een andere trailer maar de schade zit er .nu wil ik deze repareren maar buiten kleinere reparaties heb ik zulks nog niet gedaan hij scheurt nl ook in over de lengte langs deze rand niet in het polyester maar wel in de gel coat.weet iemand een overdekte en verwarmde werkplaats en waar je ook wat hulp kunt krijgen alvast bedankt groeten michel
Het probleem van het ontstaan is toch vaak de trailer ,iedereen wil een trailer die veel kan dragen, maar de meeste boten incl vismateriaal -tanks ,accu's enz wegen niet zoveel en dan heb je een probleem met het veren ,die veren dan slecht of helemaal niet ,niet genoeg gewicht, het is belangrijk je trailer op je boot af te stemmen.
dus geen boot van 600kg op een trailer van 1200kg,geeft geheid problemen.
Waar het schip ook gebouwd wordt (is) repareren is het zelfde.
succes met deze klus en wees er niet bang van.
Gr Barend
-
scheur in mijn boot
hallo mannen bedankt voor jullie reactie.Wat betreft het laten repareren die vlieger zal niet opgaan .Ik ben van de zomer al bij vd rest geweest op kats en daar geholpen door Kees Otten,die stelde dat repareren alleen ging als de hele bodem werd verwijderd ivm met garantie hij kon zo niet zeggen of er al dan niet schade aan spanten ed was en de kosten gingen de waarde vd boot dan overschrijden.Wel stelde kees dat de kosten voornamelijk zo omhoog werden gejaagd door het uurloon er zouden veel uren in gaan zitten .Kees stelde nog wel voor om in de winter daar binnen zelf de reparatie uit te voeren en dat hij mij dan wel eventueel zou kunnen helpen daar was al een oplossing ,helaas is kees voor langere tijd ernstig ziek geworden ,hoop dat Kees goed zal herstellen. Na telefonisch contact bleek er nu ook geen plaats te zijn, niet voor april ,dit is mijn eigen schuld ik had direct moeten afspreken.
Ik ben werkzaam in de bouw en vaak is dit effe een mindere tijd voor mij zo nu ook .Ik heb nu geen werk dus wel tijd zat om eraan te beginnen.Maar ik heb geen enkel idee hoelang de reparatie zal gaan duren en bij een watersportservice bedrijf moet je wel zeggen hoelang je gaat blijven ivm andere afspraken,ik zie al gebeuren dat het me tegenvalt en ik moet weg terwijl de boot nog niet af is ,geld kwijt en niks opgeschoten.Bij zo een bedrijf word ie wel op bokken gezet maar nu hoor ik dat dat ook geen voordeel is ivm het ondersteboven lamineren .dus ik zie effe door de bomen het bos niet hahahahaha.Ook zijn de temperaturen in deze bedrijven nu net iets hoger dan tien graden weet niet of dit wel zo goed is omdat ik altijd hoor dat je toch wel twintig graden moet hebben om te polyesteren,ik heb nu contact gehad met een bedrijf uit yerseke die wacht op een bevestiging van mijn kant per mail dat ik kom ,maar ik twijfel enorm om alle bovenstaande redenen en het meest dat ik het niet verknoei en daarmee honderden euros overboord kieper om maar in de termen te blijven.
Ik ben werkzaam in de bouw en vaak is dit effe een mindere tijd voor mij zo nu ook .Ik heb nu geen werk dus wel tijd zat om eraan te beginnen.Maar ik heb geen enkel idee hoelang de reparatie zal gaan duren en bij een watersportservice bedrijf moet je wel zeggen hoelang je gaat blijven ivm andere afspraken,ik zie al gebeuren dat het me tegenvalt en ik moet weg terwijl de boot nog niet af is ,geld kwijt en niks opgeschoten.Bij zo een bedrijf word ie wel op bokken gezet maar nu hoor ik dat dat ook geen voordeel is ivm het ondersteboven lamineren .dus ik zie effe door de bomen het bos niet hahahahaha.Ook zijn de temperaturen in deze bedrijven nu net iets hoger dan tien graden weet niet of dit wel zo goed is omdat ik altijd hoor dat je toch wel twintig graden moet hebben om te polyesteren,ik heb nu contact gehad met een bedrijf uit yerseke die wacht op een bevestiging van mijn kant per mail dat ik kom ,maar ik twijfel enorm om alle bovenstaande redenen en het meest dat ik het niet verknoei en daarmee honderden euros overboord kieper om maar in de termen te blijven.
als het effe kan
-
Re: scheur in mijn boot
Michel , veel schepen zijn daar in gescheurd (en wat heet gescheurd???), kijk af en toe eens bij de helling daat komt een shelty en daar kan je bijna door kijken ,maakt niet uit zegt hij hihi en gaat er een kweet niet hoe ver mee weg , dat is niet mijn idee, het moet in orde zijn maar een lichte scheur?? niet te snel paniekeren.michel verhoeven schreef:hallo ik heb een vraag omtrent een schade aan mijn boot ik heb een schelty en nu is er een scheur ontstaan daar waar hij op de rollen van de trailer staat ik heb inmiddels een andere trailer maar de schade zit er .nu wil ik deze repareren maar buiten kleinere reparaties heb ik zulks nog niet gedaan hij scheurt nl ook in over de lengte langs deze rand niet in het polyester maar wel in de gel coat.weet iemand een overdekte en verwarmde werkplaats en waar je ook wat hulp kunt krijgen alvast bedankt groeten michel
Ja en het werken aan je boot is makkelijker als hij op zijn kop staat , of van de trailer af en op zijn zij kantelen als bouwvakker moet je dat toch lukken ,maar boven hands lukt ook wel hoor.
ik weet niet waar je woond en waar je boot staat?
ik hoor het wel.
Gr Barend
-
Michel,
ik heb mijn vorige boot bij een bloemenkweker in de kas kunnen zetten. een lekkere, constante temperatuur van boven de 20 oC. misschien is dat een idee. de hele vloer en spanten er toen uitgehaald en opnieuw opgebouwd met hout. dit is tegenwoordig niet nodig met de nieuwere en lichtere materialen van heden.
ook ik zou zeggen neem eens contact met Twan van Vught op, deze heeft een verwarmde loods, verstand van zaken om te helpen en de juiste materialen binnen handbereik. ik weet alleen niet of hij plaats heeft.
gr Bob
ik heb mijn vorige boot bij een bloemenkweker in de kas kunnen zetten. een lekkere, constante temperatuur van boven de 20 oC. misschien is dat een idee. de hele vloer en spanten er toen uitgehaald en opnieuw opgebouwd met hout. dit is tegenwoordig niet nodig met de nieuwere en lichtere materialen van heden.
ook ik zou zeggen neem eens contact met Twan van Vught op, deze heeft een verwarmde loods, verstand van zaken om te helpen en de juiste materialen binnen handbereik. ik weet alleen niet of hij plaats heeft.
gr Bob
-
scheur in mijn boot
hoi bob kan je daar nog terecht en waar is dat en barend ik woon zelf in nijmegen en mijn boot staat op colijn
als het effe kan
-
scheur in mijn boot
dag mannen bedankt voor de tips heb inmiddels contact gehad met twan vughts en hij kijkt erna komt er zelfs voor naar de boot toe dat begint al vast goed ,nu nog hopen dat het allemaal meevalt groeten michel.
als het effe kan