Hallo,
Ik heb een boot met een inboard motor. Nu wilde ik de motorruimte met geluids werend isolatie materiaal bekleden. Kan iemand mij vertellen wat voor materiaal ik daar het beste voor kan gebruiken en waar ik dit kan kopen?
Alvast bedankt.
Groeten Jeffrey
Geluidisolatie motorruimte
-
-
Re: Geluidisolatie motorruimte
Platen van technautic of http://www.noise-killer.nl/Vaartuigen.htmlJeffrey Bothof schreef:Hallo,
Ik heb een boot met een inboard motor. Nu wilde ik de motorruimte met geluids werend isolatie materiaal bekleden. Kan iemand mij vertellen wat voor materiaal ik daar het beste voor kan gebruiken en waar ik dit kan kopen?
Alvast bedankt.
Groeten Jeffrey
hendrik
-
Jos Boone
Ik heb me die geluidswerende platen aangeschaft bij Jos Boone in Middelburg; zitten er nu al meer dan 3 jaar tegen en nog geen probleem.
-
Re: Jos Boone
Waar heb je platen allemaal zitten Frans?Frans Salvo schreef:Ik heb me die geluidswerende platen aangeschaft bij Jos Boone in Middelburg; zitten er nu al meer dan 3 jaar tegen en nog geen probleem.
Heb zelf de 32mm van technautic onder het dek en het motorluik hangen.
Tevens zitten ze tegen de bulkhead aan.
Het moet echter nog beter kunnen en het motorluik wordt er wat zwaar van.
Hendrik
-
isolatie
Ik heb enkel de motorbun die boven de vloer steekt volledig met die platen bekleed. De dikte van de platen kan ik me zo direct niet meer herinneren maar ik vermoed dat het over dezelfde platen gaat; langs de zichtbare zijde zijn deze bekleed met een soort warmtewerende aluminium.
-
Re: isolatie
Dat zijn dezelfde ja. 3 lagen materiaal met verschillende dichtheden voor verschillende geluidsfrequenties.Frans Salvo schreef:Ik heb enkel de motorbun die boven de vloer steekt volledig met die platen bekleed. De dikte van de platen kan ik me zo direct niet meer herinneren maar ik vermoed dat het over dezelfde platen gaat; langs de zichtbare zijde zijn deze bekleed met een soort warmtewerende aluminium.
Totale motorruimte blijft dus nog als galmkast werken.
daarnaast komt er vrij veel geluid naar buiten via de luchtinlaat onder het ringdek. Zodra ik geld heb gewonnen in de staatsloterij, koop ik een noisekiller.
Moet 1495 euro voor ons type boot en motor kosten
hendrik
-
koptelefoon
je zou kunnen opteren om in afwachting (??) een koptelefoon aan te schaffen... ik wens je succes maar het zou misschien even kunnen duren vooraleer je geluk hebt in de staatsloterij...
-
Re: koptelefoon
Dat heb ik al gedaan. Net zo eentje als de knrm. Met luidsprekerds en een microfoontje voor de marifoonFrans Salvo schreef:je zou kunnen opteren om in afwachting (??) een koptelefoon aan te schaffen... ik wens je succes maar het zou misschien even kunnen duren vooraleer je geluk hebt in de staatsloterij...
hendrik